Pravidla
Systém turnaje
- Turnaje se mohou účastnit HEMA kluby z ČR zastoupené tříčlenným týmem (+1 náhradník) složeným výhradně z vlastních členů. Složení týmů se může na rozdílné zápasy měnit.
- Zbraní je dlouhý meč podle pravidel PSA.
- Každý klub je zastoupen pouze jedním týmem.
- Turnaj běží permanentně a nikdy nekončí.
- Tříčlenné týmy spolu šermují zápas na jedno skóre, viz Systém zápasu týmů.
- Zápas probíhá na základě výzvy, kdy klub na nižší pozici v žebříčku vyzývá výše postaveného, maximálně však o dvě příčky výše.
- Každý tým má tedy právo vyzvat ke hře tým lepší dle žebříčku, pouze však, když tento tým není vyzvaný jiným týmem nebo když on sám nevyzval jiný tým k zápasu. První výzva platí a nelze jí měnit.
- Vyhraje-li vyzyvatel, bude zařazen na místo vyzvaného týmu, který klesne o jedno pořadí, stejně jako všechny týmy za ním.
- Turnaj je stále otevřen a mohou do něj kdykoliv přistupovat další kluby. Nový klub je automaticky zařazen na konec žebříčku.
- Organizaci žebříčku a zveřejňování výzev a výsledků zajišťuje Kamil Hozák, PSA, na FB stránkách Uroboros.
- Zápas musí proběhnout nejpozději 30 dní od zveřejnění výzvy (datum výzvy + 30 dní). V případě, že se zápas neuskuteční, kontumačně vyhrává vyzyvatel. (případné stížnosti na “neochotu vyzyvatele k zápasu” rozhoduje organizátor soutěže)
- Zápas může proběhnout kdykoliv v rámci společných sparringů nebo na sjednaném místě a čase, oznámeném předem organizátorovi této soutěže.
- Výzva k odvetě může být podána nejdříve 7. den po zápasu.
- Zápasy nebudou započítávány žádným způsobem do HEMAratings.
- Organizátor si vyhrazuje právo na případné změny systému soutěže.
Systém zápasu týmů
- Použije se systém štafety, kdy se tři šermíři jednoho družstva utkají postupně se třemi šermíři druhého družstva, tedy celkem 9 etap s jedním počítaným skóre.
- Vyzyvatel: členové s čísly 1, 2, 3 (a volitelně náhradník)
- Vyzvaný: členové s čísly 4, 5, 6 (a volitelně náhradník)
- Zápasy utkání musí proběhnout v pořadí: 3x6, 1x5, 2x4, 1x6, 3x4, 2x5, 1x4, 2x6, 3x5
- Pořadí šermířů určuje kapitán družstva před utkáním (přidělí čísla členům svého družstva).
- První určí pořadí svých šermířů vyzvaný tým, následně vyzývající tým.
- Utkání probíhá v každé etapě do tří zásahů, maximální doba každého zápasu je 90 sekund.
- První dva šermíři šermují do doby, než jeden dosáhne 3 zásahů, nebo vyprší čas 90 sekund. Další dva šermíři šermují do maxima 6 zásahů v čase 90 sekund. Třetí dvojice šermuje do maxima 9 zásahů a tak dále. Poslední dvojice tedy šermuje do maxima 27 zásahů, nebo do vypršení času.
- Pokud se při uplynutí času nedosáhne maximální štafetové skóre, následující šermíři převezmou štafetu s daným skóre a šermují až do svého maximálního štafetového skóre nebo vypršení času.
- V případě rovnosti bodů po vypršení času poslední dvojice šermuje tato dvojice prodloužení:
- Náhodně se vylosuje jeden z týmů, ten získává “výhodu”.
- Dvojice následně šermuje prodloužení o maximální délce 60 sekund.
- Zápas vyhrává tým, který jako první získá čistý zásah (tedy nikoliv souzásah).
- Pokud do vypršení časového limitu nedojde k žádnému zásahu, vítězí tým s “výhodou”.
- Tým může jednou během zápasu vyměnit libovolného svého šermíře za náhradníka, který pak převezme jeho pozici v sestavě. Výměnu lze provést pouze ve chvíli, kdy je šerm přerušený (neběží časomíra).